Biblioteca i arxius

La biblioteca està especialitzada en art contemporani i, en particular, en la figura, l’obra i el context cultural de Joan Miró. La biblioteca està oberta al públic i té una secció específica a la pàgina web de la Fundació. Actualment el fons està constituït per més de 22.000 documents, entre monografies, catàlegs d’exposició, materials audiovisuals o multimèdia i revistes nacionals i internacionals. El creixement és constant gràcies a les adquisicions mitjançant compra, donació, publicacions pròpies i l’intercanvi bibliotecari amb altres centres.

Fons documental
L’arxiu documental de Joan Miró comprèn correspondència, hemeroteca, fotografies, llibres procedents de la biblioteca personal de Miró i material heterogeni. La correspondència està constituïda per cartes adreçades a Miró per artistes, arquitectes, escriptors i amics, les quals suposen uns 800 documents. L’hemeroteca comprèn devers 11.000 documents, entre els quals destaquen els vuit volums d’articles de premsa nacional i internacional sobre Miró publicats entre 1918 i 1958. La recopilació d’articles sobre Miró ha tingut continuïtat fins avui. També s’hi conserven 479 llibres de la biblioteca personal de Miró. A més, la Fundació atresora unes 20.000 fotografies, anotacions i un conjunt de documents heterogenis relacionats amb Miró.
Horari i serveis
Contacte
Biblioteca i arxius
Fundació Miró Mallorca
Carrer de Saridakis, 29
07015 Palma
Tel. +34 971 701 420
Fax +34 971 702 102
biblioteca@miromallorca.com
La biblioteca està situada a l’espai central de la planta -1 de l’edifici Moneo i es troba distribuïda en tres altures.
El seu horari d’obertura és de dilluns a divendres de 9 a 14 h i els dimarts, dimecres i dijous, també de 15:30 a 18 h.
És de lliure accés i s’atenen les peticions que arribin dels usuaris per a investigació i consulta. Cal fer-nos arribar la petició sol·licitant cita prèvia a través del correu electrònic biblioteca@miromallorca.com o cridant al telèfon de la Fundació.
Serveis:
- Sala de consulta amb 26 espais de lectura, 1 punt d’accés informàtic i 1 punt de visualització i àudio de vídeo en format DVD i VHS, i de so en CD.
- Biblioteca de lliure accés segons classificació temàtica.
- Accés restringit als arxius i fons documentals de Joan Miró únicament a investigadors acreditats.
- Servei de reprografia i accés a Internet.
- Zona WI-FI.
Accés al catàleg:
- Consulta en sala del catàleg.
- Procés d’incorporació al Catàleg Bibliogràfic Col·lectiu de les Illes Balears (CABIB).
- Arxius documentals de consulta en sala mitjançant la base de dades Access.
Fons:
- Biblioteca de llibres i catàlegs d’art dels segles XX i XXI
- Biblioteca sobre Joan Miró i el seu context cultural
- Arxiu documental de Joan Miró
- Revistes d’art contemporani
- Biblioteca infantil

