Actualitat, Educació, EducaMiró

Miró traspassa fronteres: Zúric s’interessa per un projecte educatiu nascut a la Fundació Miró Mallorca

Publicat el 21 maig 2026

L’obra i l’esperit de Joan Miró continuen viatjant més enllà de qualsevol límit geogràfic. La Fundació Miró Mallorca ho torna a fer possible amb un dels seus projectes educatius, concebut i desenvolupat pel seu equip pedagògic —format per Antònia Huguet i Irene Gayà—, que ara ha despertat l’interès d’una escola pública de Zúric.

Contacte

Educació i activitats
Fundació Miró Mallorca
Carrer de Saridakis, 29
07015 Palma
Tel. +34 971 70 14 20
educacio@miromallorca.com

“Berenam amb Miró” és una activitat que convida els infants a endinsar-se en l’univers creatiu de l’artista a través del joc, la imaginació i l’experimentació artística. Aquest projecte, gestat a Mallorca amb una clara vocació inclusiva i oberta, demostra que aprendre no té fronteres ni límits.

L’interès ha arribat des de la Primarschule Freiestrasse Zürich, on dues classes de segon de primària han treballat en una exposició inspirada en Joan Miró. Els 45 alumnes, d’uns 8 anys, han explorat tècniques com el carbonet i l’acrílic, així com temàtiques com els somnis i la creació de personatges amb una estètica clarament mironiana.

Aquesta experiència ha motivat el centre suís a fer un pas més i proposar la trobada en línia amb la Fundació Miró Mallorca que s’ha dut a terme des del mateix Taller Sert. L’objectiu ha estat oferir als infants una connexió directa amb l’obra, la història i el context vital i artístic de l’artista, de la mà de l’equip educatiu que va donar vida al projecte en estreta col·laboració amb el departament d’Art i Recerca i la seva cap i experta en Miró, Patricia Juncosa.

Aquesta iniciativa exemplifica com l’educació artística, quan és inclusiva, creativa i arrelada al territori, pot traspassar fronteres i connectar realitats diverses. De Mallorca a Zúric, Miró continua inspirant noves generacions i recordant-nos que l’aprenentatge i l’educació són, per definició, universal.

* * *